Известие

Collapse
No announcement yet.

Казус с палене

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Казус с палене

    Айде нещо в стил Търтея да пусна
    От снощи вече официално имам проблем с паленето при топъл двигател. Утре ще карам животното на майстор, но който иска, може да се пробва с диагноза - после ще видим дали имаме победител.
    (А ако съм в настроение, даже ще го почерпя, тъкмо ще имам повод да дойда на среща )

    Симптоми и наблюдения:

    1. На студен двигател (сутрин на минусови температури) пали безпроблемно;
    2. Държи си равномерни обороти на празен ход;
    3. Загрява нормално до около 80-90 градуса;
    4. Върви нормално, само два пъти ми се случи да придърпа леко при педал на газта в пода, но може и да не е била заграля просто;

    След гасене и изчакване 1-2 минути, при последващ опит за палене се случва следното:
    1. При първо въртене пали, работи нормално 4-5 секунди, след което се задавя и угасва;
    2. При следващи 2-3 опита за палене върти, аха-аха да запали и гасне;
    3. След още няколко опита вече само върти на стартер без никъв напън за палене - все едно няма бензин.

    Като поизстине (снощи седя пред офиса и я взех днес) пали на трети опит, оборотите заковават, постепенно спадат до 800, колата разцепва мрака с вървеж - все едно нищо не е било. След което случката се повтаря - оставих я за 10 мин. на един паркинг в студ. град (където си седи и в момента) и няма палене.

    Айде, вие сте, който има желание да блесне

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

  • #2
    Кхм, и аз да са напраа на книжен плъх:
    Изчетох сервизното ръководство в частта за двг и там имаше troubleshooting на два случая:
    1. Трудно палене на топъл двигател;
    2. При топъл двигател пали и гасне веднага.

    Понеже влизам и в двете категории, огледах кво препоръчват, а именно (нещата, които подлежат на проверка И В ДВАТА случая):
    1. Темп. датчик (проверен и намерен за редовен);
    2. Налягане на горивото (изровихме помпата в багажника, за да чуем поне дали върти - никъв звук се не чува при контакт и въртене на стартера, ма после как върви колата, ако не работи таа помпа? btw по същия повод питах и за горивния филтър в една друга тема);
    3. Дебитомер, или както е правилно да се каже на български AFM-а (не съм го пипал, шот' не знам кво да му гледам - според книжките май трябва да се отваря и почиства и т.н.)
    4. Моторчето за празния ход (когато все пак запаля, оборотите са съвсем стабилни, така че би трябвало да е ОК. Не знам обаче дали не забравя да работи на топъл ДВГ - не мога да преценя по звука при палене).

    Проверих и бушоните, всички са ОК - и в купето, и в двигателния отсек.
    Нооо.... при липсата на опит тези неща отгоре не ми помогнаха особено - колата си пална, когато тя реши

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

    Comment


    • #3
      абе иска пак нафта
      примерно бензиновия филтър да смениш
      а мирише ли на неизгорял бензин всъщност ?
      '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
      '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от alf
        абе иска пак нафта
        Мноо смешно
        Първоначално публикувано от alf
        примерно бензиновия филтър да смениш ?
        Ще го, ма не мога сам - като я закарам в сервиза.
        Първоначално публикувано от alf
        а мирише ли на неизгорял бензин всъщност ?
        Мда, когато въртя и не пали. Обаче не мога да установя дали откъм ауспуха или от друго място.

        Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
        Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от bass
          Първоначално публикувано от alf
          а мирише ли на неизгорял бензин всъщност ?
          Мда, когато въртя и не пали. Обаче не мога да установя дали откъм ауспуха или от друго място.
          бе не ми се ще да те стряскам ама може бобините да дават отклонение.
          а теста с 5те натискания на газта при контакт казва ли нещо?
          '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
          '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

          Comment


          • #6
            Горивния филтър се сменя лесно, но трябва канал! Отзад до дясното колело, има една пластмаса, малко пред резервоара, държи се на два болта. Отдолу /или по- точно отгоре, щото филтъра е над нея/ е филтъра държи се с една скоба. бензиновите магистрали са на щуцери с бутончета - просто натискаш бутончетата /по две са от всяка страна/ и изваждаш маркучите. Колега и слагай филтър Бош!
            Mitsubishi Outlander
            Mitsubishi Space Star
            Daihatsu Terios

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от alf
              бе не ми се ще да те стряскам ама може бобините да дават отклонение.
              Защо трябва да се стряскам тука? how much ?

              Първоначално публикувано от alf
              а теста с 5те натискания на газта при контакт казва ли нещо?
              Да - че откачането на акумулатора наистина чисти грешките :P Тази сутрин преди да почна да ровя, реших да откача за 5 мин. След това пуснах диагностиката и излезе 4-4-4-4 (No errors) А снощи като пробвах си излизаше старата грешка за ламбдата (но лампата не е светила от "онзи" път, просто грешката си стоеше)

              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
              Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

              Comment


              • #8
                е на тоя моя колега със 156цата при тези симптоми се оказа датчика за оборотите на коляновия вал - като загрее маслото и датчика почва да дава малоумни показания и съответно колата се омотава

                за 156 1.8 16в беше към 70лв в Т&Н
                твоя сигурно е по малко ....
                '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
                '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
                '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

                Comment


                • #9
                  Аз неслучайно зададох доуточняващ въпрос в раздела за 156
                  А какво общо има датчика за оборотите с маслото, та да се шашка? Той не следи ли просто зъбите на... де да знам как се казва тва зъбно колело с два липсващи контролни зъба? (да се таковам в аналитика и аз...).

                  Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                  Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от bass
                    Аз неслучайно зададох доуточняващ въпрос в раздела за 156
                    А какво общо има датчика за оборотите с маслото, та да се шашка? Той не следи ли просто зъбите на... де да знам как се казва тва зъбно колело с два липсващи контролни зъба? (да се таковам в аналитика и аз...).
                    тоя е топнат в маслото .... седи на коляновия вал ама каде и аз незнам
                    се едно, това дето го казвам е цитат от Ицо от Вантотрейд
                    '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
                    '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
                    '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

                    Comment


                    • #11
                      И аз като Вальо си мисля за датчика на коляновият вал или бобина/комутатор.
                      Когато се скапва бобината на карбураторна кола, спира да работи на студено. Това са моите наблюдения върху 3 вида коли.
                      По повод първото - един познат караше Типо. Колата вървеше отлично докато не вдигнеше около 80 градуса. Тогава гаснеше и нямаше палене. Истине ли пак запалваше без проблем. Сменихме датчика на коляновият вал и се оправи (преди това даваше някакви ненормални стойности).
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        ОК, ще го имам предвид, щом не е частен случай. (Ама се чудя дали да споделям с майстора или да го оставя сам да прецени )
                        btw Данните за оборотомера не идват ли от същия датчик? При мен показанията на таблото са нормални, няма подскачане и т.н....?

                        Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                        Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от bass
                          ОК, ще го имам предвид, щом не е частен случай. (Ама се чудя дали да споделям с майстора или да го оставя сам да прецени )
                          btw Данните за оборотомера не идват ли от същия датчик? При мен показанията на таблото са нормални, няма подскачане и т.н....?
                          и на колегата на 156цата нямаше такива симптоми
                          абе според мен това ти е случая и на теб, хич недей чака "майстор" -тва само на диагностика излиза, трябва ти екзаминер и прочее
                          '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
                          '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
                          '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

                          Comment


                          • #14
                            Ще стигнем и до екзаминера, ако се налага, но аз така и така щях да я карам за разни профилактики в "ежедневния" ми сервиз Тя вече Е във въпросния сервиз - запали си сутринта като пич(ка), врътнах й 20-ина километра - никакви странности. Само предупредих механиците да кажат къде точно искат да я оставя, щот после ще бутат, ако им пречи

                            Между другото, колата НЕ ГАСНЕ САМА! Проблемът е, че не ще да запали, ако АЗ я изгася топла.

                            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                            Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                            Comment


                            • #15
                              Данни на полувремето (още не е окончателна диагноза):
                              Горивният филтър е съдържал направо шлака, по думите на механика.

                              UPDATE: Взех си колата, засега остава горивен филтър, но ще има една седмица карантина.
                              Днес са замерили всевъзможни датчици и всичко е било ок с тях, вкл. ламбдата. Зачистили са свещите. Изгорили са ми половин резервоар бензин да палят, карат и гасят Аз също по стечение на обстоятелствата я изтествах на този режим и е ОК засега, ще видим утре как ще се държи.

                              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                              Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                              Comment

                              Working...
                              X